Όλα τα Άρθρα

Δελτίο Τύπου - Σχολιασμός των θεμάτων των Πανελληνίων εξετάσεων στο μάθημα “Πληροφορική Ο.Π.”

Σήμερα Πέμπτη 8 Ιουνίου 2023 οι υποψήφιοι Γ’ ΓΕΛ της Ομάδας Προσανατολισμού (Ο.Π.) “Οικονομίας και Πληροφορικής” εξετάστηκαν στο μάθημα της Πληροφορικής. Μάλιστα η φετινή είναι η πρώτη χρονιά που οι 100 μονάδες της βαθμολογίας -όπως είχε ανακοινωθεί- κατανεμήθηκαν με διαφορετικό τρόπο και συγκεκριμένα ισομερώς στα τέσσερα (4) θέματα. Τα τελευταία δε, ήταν βατά, χωρίς παγίδες ή κάτι ιδιαίτερο, άξιο σχολιασμού.

Δελτίο Τύπου - Σχολιασμός των θεμάτων των Πανελληνίων εξετάσεων στο μάθημα “Πληροφορική Ο.Π.”

Αθήνα, 16-06-2023

Σήμερα Πέμπτη 8 Ιουνίου 2023 οι υποψήφιοι Γ’ ΓΕΛ της Ομάδας Προσανατολισμού (Ο.Π.) “Οικονομίας και Πληροφορικής” εξετάστηκαν στο μάθημα της Πληροφορικής. Μάλιστα η φετινή είναι η πρώτη χρονιά που οι 100 μονάδες της βαθμολογίας -όπως είχε ανακοινωθεί- κατανεμήθηκαν με διαφορετικό τρόπο και συγκεκριμένα ισομερώς στα τέσσερα (4) θέματα. Τα τελευταία δε, ήταν βατά, χωρίς παγίδες ή κάτι ιδιαίτερο, άξιο σχολιασμού. Εν ολίγοις, θα λέγαμε πως ήταν “κανονικά” θέματα, διαβαθμισμένης σε λογικά πλαίσια δυσκολίας ώστε ο σωστά προετοιμασμένος μαθητής να μπορέσει να αριστεύσει.

Από εκεί και πέρα, δράττουμε την ευκαιρία να αναφερθούμε ξανά σε ένα από τα πολλά χρονίζοντα προβλήματα της διδασκαλίας του αντικειμένου μας στα σχολεία. Συγκεκριμένα, θα μιλήσουμε και πάλι για τα παρωχημένα σχολικά εγχειρίδια της Γ’ ΓΕΛ, των οποίων ο κορμός, εδώ και 23 περίπου χρόνια παραμένει ίδιος. Εξακολουθεί, δηλαδή, να χρησιμοποιείται μια “ειδική” γλώσσα προγραμματισμού (η “ΓΛΩΣΣΑ”), η οποία πέρα απ’ το ότι δεν υπάρχει ως προϊόν στον αληθινό κόσμο, δεν ενθαρρύνει καθόλου τον μοντέρνο προγραμματισμό. Για παράδειγμα οι δείκτες απλώς δεν υπάρχουν, οι δυναμικές δομές δεδομένων αναφέρονται μόνο ως θεωρία, οι κλάσεις και τα αντικείμενα υποστηρίζονται με εντελώς υποτυπώδη τρόπο (στην ουσία δηλ. παρουσιάζονται μόνο ως θεωρητικές έννοιες) ενώ πραγματικά αποτελεσματικοί (efficient) αλγόριθμοι του “πραγματικού κόσμου”, όπως π.χ. η γρήγορη ταξινόμηση (QuickSort) και η δυαδική αναζήτηση (binary search), είτε δεν διδάσκονται, είτε παρουσιάζονται απλώς ως θεωρία.

Γνωρίζουμε ότι η συγγραφή νέων σχολικών βιβλίων βρίσκεται -τουλάχιστον από πέρυσι- στους σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ και πραγματικά αδημονούμε να μάθουμε περισσότερα γι’ αυτό. Ανησυχούμε όμως αρκετά για το είδος της ύλης που θα περιλαμβάνεται στο διδακτικό πακέτο της Πληροφορικής Ο.Π. και ζητούμε την κατά το δυνατόν επίσπευση της ολοκλήρωσής του.

Τέλος, ζητούμε να μπορούν οι υποψήφιοι της Ο.Π. Οικονομίας & Πληροφορικής να δηλώνουν στο Μηχανογραφικό τους και Τμήματα Μηχανικών Η/Υ (τα οποία φυσικά ανήκουν σε Πολυτεχνεία και Πολυτεχνικές Σχολές Πανεπιστημίων), καθώς σήμερα μπορούν να δηλώνουν μόνο τα Πανεπιστημιακά Τμήματα 4ετούς διάρκειας φοίτησης! Εννοείται δε ότι υποψήφιοι σε Τμήματα Πληροφορικής (ή άλλου συναφούς γνωστικού αντικειμένου) πρέπει να εξετάζονται Πανελλαδικά στην Πληροφορική.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας,

Το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας

URL: https://www.epe.org.gr, mailto:info(στο)epe.org.gr